GINOP-8.1.3/B-17

GINOP-8.1.3/B-17

 

 

A kedvezményezett neve:
MOLLIA ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ
RÉSZVÉNYTÁRSASÁG


A projekt címe: BEFEKTETÉS A MOLLIA ZRT. VIRTUÁLIS,
TANÍTHATÓ HUMANOID ROBOT PROJEKTJÉBE

 

Probléma
Miért fejleszt az emberiség humanoid robotokat? Mert így a használt eszköz és szerszámkészlet nagyjából cserélhető a robotok és az emberek között. A robotfejlesztés alapproblémája, hogy egyedi feladatokat akarnak megoldani hatékonyan, ahelyett, hogy holisztikusan néznék a kérdést, és átfogó megoldást találnának ki például a robotok mozgatására. A fejlesztésünk sajátossága, hogy a humanoid mozgásfejlődését az emberi mozgás fejlődésével állítja összhangba, és a végeredmény nem csak abban különleges, hogy az általunk fejlesztett virtuális robot a Bábu mozgása valóban emlékeztet az emberére, hanem abban is, hogy ezt valódi tanulási folyamat végén éri el, ugyanúgy, mint ahogy egy gyermek fejlődik. A robotprogramozás ma még speciális tudást követel meg amely lehetetlenné teszi, hogy egyéni feladatokra egy átlagember be tudja tanítani a robotot. A mi fejlesztésünk alappillére egy bizonyos autonómiával rendelkező robot, amely a saját rendszerébe illeszti be a kívülről érkező inputokat, és azt gyakorlás útján -csakúgy, mint az ember- tökéletesíti.

A megközelítésünk  
A rendszer alapja egy olyan matematikai algoritmus, amely egy nyelvszerű sémarendszert mozgat, amelyben vannak alacsonyabb és magasabb szintek, azaz szavak és mondatok, ugyanúgy, mint a nyelvben. A kommunikáció egy interface-en keresztül történik, amely lehet egér, konzol irányító, vagy HTC Vive kontroller. A fejlesztést egy szimulált környezetben végezzük, ahol szabadon kísérletezhetünk virtuális barátunkkal, a Bábuval.

A kezdetek    
A fejlesztett sémákkal a Bábu egy tréning perióduson esik át, ahol a gyakorlás során megtanulja a Bábu alkalmazni az új mozdulatokat. A fejlesztés menetében a gyerek fejlődésének több elemét próbáljuk áthozni a saját szimulációba. A Bábu -csakúgy, mint az ember- sokkal hatékonyabban használja az energiákat, mint a mai valódi megépített robotok, mert nincsen agyonkontrollálva a járása.

Együttműködés
A Bábu nem csak feladatok önálló végrehajtására képes, hanem a felhasználóval való együttműködés során kialakíthat új, előre nem meghatározott mozdulatokat. Megfelelő szintű stabilitást elérve a Bábu külső irányítása belső kontrollerré változtatható. Ez azt jelenti, hogy Bábu képességeit a felhasználóval folytatott edzések alapján fejleszti.

Piaci előny    
A rendszer képes a user által tanított dolgokat önállóan csiszolni akár user defined gyakorlatokon keresztül. Képes a megváltozott körülményekhez történő adaptációra. Egyensúlyt képes tartani akkor is, ha a két oldalon nem szimmetrikus terhelést kap. A rendszer egyedülálló és könnyen felismerhető szisztematikus megoldás a fejleszthető és adaptív kinematikához. Ez a megoldás új korszakot indít a humanoid robotika számára, ahol a képzés nem igényel speciális ismereteket. Rugalmas fejlesztői felületet tervezünk, amely lehetővé teszi széles körű alkalmazások felépítését a termékünk körül.

Felhasználási területek       
Az önállóan tanítható robotoknak számos ipari felhasználási lehetősége van (pl. olyan területeken, amely alapból veszélyes, mint az atomerőmű vagy a bánya, vagy éppen olyan feladatok, amit senki nem akar csinálni). A szórakoztató iparban komoly újdonság értéke lehet egyrészt azért, mert le lehet egyszerűsíteni a fejlesztést, hiszen nem kell minden egyes környezetet pontosan megrajzolni, mert a Bábu képes a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodáshoz. Az önálló tanítással egy olyan valódi avatar érzést lehet megpendíteni, amelyben a játékos és a játékban lévő figura együttműködése a maiaknál nagységrendekkel szorosabb. A fentiek ismeretében potenciális felhasználási terület lehet az űripar.

Vállalati modell és alkalmazás      
Célunk egy olyan platform létrehozása, amelyen keresztül a vállalkozások hozzáférhetnek egy fejlesztői készlethez, a végfelhasználói termékek tervezéséhez, azaz önállóan fejleszthetnek. Ezek közül az első lehet a gaming. Ez már ma is egy jóval 100 milliárd dollár feletti iparág, ahol a Bábuval a számítógépes játékok egyedülálló márkája jöhet létre, amely magában foglalja az edzést és a valós idejű feladatokat egy nyílt szimulált környezetben is. A fejlesztési adatokat összegyűjtjük és megosztjuk/ megoszthatjuk az összes termék között. A játékok lehetővé tennék, hogy nagy tömeget vonzzon be a Bábu fejlesztésébe, ezáltal létrehozzuk az első közösség által épített robot intelligenciát. Amikor innen megfelelő mennyiségű információ áll rendelkezésre, akkor lehetséges együttműködni egy hardveres céggel a valódi robot megépítésére.

A projekt tényleges befejezési dátuma: folyamatban
A visszatérítendő kockázati tőke összege: 550 MILLIÓ FORINT
A projekt azonosító száma: GINOP-8.1.3/B-17