Hírek

 

Sikerrel zárult a Mollia Zrt. „Intuitív felhasználói felület humanoid robotok tanításához” című projektje

 

A Mollia Zrt. sikerrel zárta „Intuitív felhasználói felület humanoid robotok tanításához” című projektjét 2020 novemberében. A projekt célja egy olyan szoftver elkészítése volt, amely lehetővé teszi, hogy intuitív módon avatkozhassunk be egy szimulált humanoid robot (“Bábu”) mozgásába mind hagyományos beviteli eszközök, mind motion capture segítségével.

A Mollia Zrt. sikerrel zárta „Intuitív felhasználói felület humanoid robotok tanításához” című projektjét 2020 novemberében. A projekt célja egy olyan szoftver elkészítése volt, amely lehetővé teszi, hogy intuitív módon avatkozhassunk be egy szimulált humanoid robot (“Bábu”) mozgásába mind hagyományos beviteli eszközök, mind motion capture segítségével.

A Mollia által tervezett rendszer eltérően működik a jelenleg ezen a technológiai területen ismert megoldásoktól. Egyedülálló matematikai modellünkben egységes geometriai keretben nyelvszerűen vannak ábrázolva a mozgás formák komponensei. Modellünk a jelenlegi robottechnológiában a taníthatóság szempontjából alapvető újdonságot jelent. Algoritmusunk lehetővé teszi, hogy ugyanúgy, ahogy a gyermek tanul járni életének az elején, ugyanúgy fejlődik a Mollia által létrehozott virtuális „Bábu” mozgáskészlete is.

A jelen projekt keretében olyan humanoid robot-modell, ill. kapcsolódó irányító felület fejlesztése valósult meg, amelynek mozgása a humanoid mozgás karakterisztikáját képezi le, valamint képes komplex és összetett mozgásokat önállóan megtanulni és elvégezni. A projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával valósult meg a Mikro- és kisvállalkozások innovációs tevékenységének támogatása című pályázati felhívás keretében (kódszám: 2018-1.1.1-MKI). 

A Mollia Zrt. 2016-ban alakult magyar kisvállalkozás. A Mollia célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robotunk kinematikai vezérlésére. Termékünk legfontosabb újdonsága egy nyelvszerű tanulási rendszer, amely az emberi mozgást geometriai építőelemek egységes rendszerében írja le.

 

Sajtóközlemény